Korekta lakieru – Usuwanie zarysowań i przywracanie blasku


Czym jest korekta lakieru?

Każdy lakier z upływem czasu traci swój blask, a na jego powierzchni zaczynają pojawiać się różnorodne defekty, które znacząco pogarszają wygląd pojazdu. Rysy, odpryski, przebarwienia, ślady po owadach, niekorzystne warunki atmosferyczne czy niewłaściwa pielęgnacja to nieodłączne konsekwencje długoterminowego użytkowania samochodu.

Na szczęście, nic straconego – wszystkie powłoki lakiernicze można naprawić lub przywrócić do stanu fabrycznego. Z pomocą przychodzi zabieg korekty lakieru! Jest to proces, który przywraca blask i idealny wygląd lakierowanej powierzchni pojazdu, usuwając zarysowania, hologramy, mikrorysy i inne defekty, które mogą pojawić się na lakierze z biegiem czasu.

 

Na czym polega zabieg korekty lakieru.

Zabieg korekty lakieru polega na profesjonalnym przywracaniu estetyki i blasku lakierowanej powierzchni samochodu poprzez eliminację defektów takich jak mikrorysy, hologramy, oksydacja czy matowienia. Proces ten jest długotrwały i całkowicie bezpieczny dla powierzchni pojazdów.

Korekta lakieru przeprowadzana jest w kilku starannie zaplanowanych etapach, które wymagają precyzji i doświadczenia.

1. Mycie detailingowe oraz dekontaminacja
Pierwszym etapem jest dokładne oczyszczenie pojazdu z wszelkich zabrudzeń, zarówno tych widocznych na pierwszy rzut oka, jak i tych, które są trudne do usunięcia podczas zwykłego mycia. Mowa tu o osadach drogowych, które z czasem osadzają się na powierzchni lakieru. Należą do nich osady metaliczne, resztki soków drzewnych, owadów oraz czarne kropki powstające wskutek smoły, często występującej na drogach. Zabieg dekontaminacji pozwala usunąć głęboko osadzone zabrudzenia, które są często niewidoczne gołym okiem. Ostatnim etapem przygotowania lakieru jest glinkowanie, które w 100% oczyszcza powierzchnię i przygotowuje ją do procesu korekty.

2. Inspekcja lakieru
Po umyciu i dekontaminacji specjalista dokładnie ocenia stan lakieru, aby określić stopień uszkodzeń i dobrać odpowiednią technikę oraz środki do dalszego etapu korekty.

3. Polerowanie
To kluczowy etap zabiegu, który może obejmować jedno-, dwu- lub wieloetapowe polerowanie lakieru. Przy użyciu specjalistycznych narzędzi, maszyn polerskich oraz past polerskich usuwane są mikroskopijne uszkodzenia powierzchni, co sprawia, że staje się ona gładka, lśniąca i wolna od widocznych wad.

4. Zabezpieczenie lakieru
Po zakończeniu polerowania na lakier nakłada się specjalne powłoki ochronne, takie jak wosk, powłoka ceramiczna lub grafenowa, powłoka elastomerowa lub folie PPF. Powłoki te zabezpieczają powierzchnię przed działaniem promieniowania UV, chemikaliami i czynnikami atmosferycznymi, a także pomagają utrzymać efekt korekty lakieru przez dłuższy czas.

Rodzaje korekt lakieru.

Korekta lakieru dzieli się na różne rodzaje, które dostosowuje się do stanu lakieru oczekiwanych efektów oraz budżetu klienta. 

Główne rodzaje to:

1. Jednoetapowa korekta lakieru ( One Step) - jest to najbardziej podstawowy rodzaj korekty, który polega na zastosowaniu jednego typu pasty polerskiej, najczęściej o średniej ścieralności, Tego typu zabieg usuwa drobne rysy, mikrozarysowania oraz matowe naloty, przywracając lakierowi połysk i głębie. Ze względu na ograniczone możliwości tego typu korekty jest to usługa przeznaczona dla lakierów, które nie posiadają dużych uszkodzeń. Jest to też najlepsza opcja dla osób, które chcą poprawić wygląd swojego pojazdu w niewielkim budżecie. 

Pozwala na usunięcie od 40% do 60% rys na lakierach samochodów, auto polerowane jest tylko raz.

Cena od 1000 zł netto.

2. Dwuetapowa korekta lakieru (Two Step) – W tej korekcie stosuje się dwa różne rodzaje past polerskich: najpierw bardziej agresywną pastę o wysokiej ścieralności, która usuwa głębsze zarysowania i większe defekty, a następnie delikatniejszą pastę wykańczającą, która nadaje lakierowi gładkość i połysk. Dwuetapowa korekta jest bardziej skuteczna niż jednoetapowa i przynosi wyraźniejsze efekty, eliminując widoczne zarysowania oraz poprawiając wygląd lakieru.

Pozwala na pozbycie się od 60% do 85% rys, podczas tego procesu samochód polerowany jest dwukrotnie.

Cena od 2000 zł netto

3. Trzyetapowa korekta lakieru (Multi-Step) – Jest to najbardziej zaawansowany rodzaj korekty, obejmujący trzy różne etapy polerowania. Proces zaczyna się od agresywnego polerowania pastą o wysokiej ścieralności lub użycia specjalistycznych materiałów ściernych, następnie stosuje się pastę średnią, która pozwala wygładzić powierzchnię, a na koniec pastę wykańczającą, która daje lakierowi lustrzany połysk. Trzyetapowa korekta jest czasochłonna i wymaga dużej precyzji, ale pozwala na usunięcie nawet głębszych zarysowań, hologramów i innych poważnych defektów, przywracając lakierowi idealny wygląd. Tego rodzaju korekta jest polecana do bardzo zniszczonych lub intensywnie eksploatowanych pojazdów oraz w przypadku aut klasy premium i kolekcjonerskich.

Pozwala na usunięcie od 80% do 98% rys, wszelkiego rodzaju zmatowień, podczas tego procesu samochód polerowany jest trzykrotnie. 

Cena od 2600 zł netto.

Szczegółowa wycena usługi.

Wycena korekty lakieru zależy od wielu czynników, takich jak stan techniczny lakieru, typ pojazdu, zakres usługi oraz ewentualne dodatkowe zabezpieczenia. Aby uzyskać dokładną ofertę, zachęcamy do kontaktu z nami osobiście. Proces wyceny zazwyczaj rozpoczyna się od inspekcji pojazdu i wstępnych oględzin, podczas których oceniamy stan lakieru, rodzaj defektów oraz zakres wymaganych prac. Dzięki temu możemy przedstawić szczegółową wycenę, dostosowaną do indywidualnych potrzeb klienta.